14 augusti 2014

Kvällspromenad, smörgåstårta och vänner!




Precis tagit en härlig kvällspromenad med min bästa fyrbenta vän! 
Passade på att promenera upp till Saga å kolla om hon var på bättringsvägen från sin otäcka förkylning... Å bättre mådde hon, nu hör man vad kvinnan säger iaf! Som vanligt hade vi förmycket att prata om och förlite tid! Men mycket prat om serier, grannar i kvarteret och barn blev samtalet! 

Zigge vart sugen på snabbmat när vi stod och prata, Sagas fina honkatt Lillan kom ut på trappen och försvann lika fort som en raket! Kvar stod Zigge och undrade vart hon tog vägen. Katten ville inte servera sig själv som middag! I samma veva låser Sagas underbara son ut henne på trappen!!! Haha underbart!!! Tur att det är fler barn som Anton som tycker det är skitkul när morsan står hjälplös på trappen! 

Annars så har jag satt ihop en smörgåstårta med mormor goda fyllning som jag turligt nog fått recept på! Tonfisk är huvudfyllningen! Längtar tills imorgon då den ska garneras med massor av räkor, ägg och massa annat gott' Maja kommer som gäst och så kanske Rebecca med familj dyker upp (bjöd in sig själva) mysigt värre! Så gubben får nog fixa fram en flaska vitt eller rosé till imorgon kväll när tårtan ska avnjutas! :-) 

Pratade med Erika ikväll, så någon dag här ska jag få komma ut och rida hennes fina fjording Casper! Mys jag längtar efter hästarna å pyssel i stallet :-) 


Nu har jag skrivit av mig något och bilder på kvällens promenad har ni fått se! Nu mys och tv tittande med Pontus och Zigge! 

Haha Saga var rädd om Fiffin! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar