16 oktober 2011

En bra helg..

Har inte blivit så många inlägg här på sistone. Beklagar men jag har varit med familjen hela helgen!
Fredagen var vi hemma, vi åt Pizza och kikade på IDOL. Jag misslyckades i köket så de fick bli pizza. Men min goa dotter klagade inte, hon sprang tydligen runt inne på pizzerian och skrek och jublade "pizza, pizza, pizza" fast med hennes uttal så var de "pissa, pissa, pissa". Lördagen spenderades ute hos mina svärföräldrar i Kulla, de bjöd på god mat och gott sällskap. Pontus var och köpte en frys i Knivsta så nu kan vi äntligen förvara mycket mat och jag kan börja baka inför dopet :)

Idag söndag så har vi varit inne i Bålsta en sväng. Vi kikade på en växa säng till Emma. Nu är tre julklappar till Emma spikade med sängen. Vi passade på att handla på ica när vi ändå var i krokarna. På väg hem får jag ett trevligt samtal från Enköping. Jag köpte två jackor från en köp och säljsida på internet. En vinter jacka och 1 fleecefodrad regnjacka till Emma. Toppen att de går i unisex färger så är de helt när Anton blir större så är de ju ett stort plus. Sen så har jag stått vid spisen hela dagen. Lagade tre-rätters middag till mina och Pontus föräldrar.
Företten blev en klassisk crèpe med bacon och kantarell stuvning. Varmrätt slottsstek med potatis. Efterätten fick bli muffins med grädde och bär. Jag lyckades ganska bra med muffinsen trots några svordomar. Men efter Stephanies tips å råd så blev de ju muffins tillslut!
Tror familjerna uppskattade middagen, de gjorde jag iaf!

Nu ska jag mysa ner mig i sängen med gubben. Ljudbok ska lyssnas på för att lugna nerverna. Operation står på schemat i morgon. Äntligen ska jag få bli kvitt mitt nageltrång på vänster foten! Men jag är nervös!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar