13 december 2011

Natten går tunga fjät...

Då blev de lucia i år igen, men lucian har aldrig tidigare varit som i år! Iår var de speciellt för jag fick uppleva min dotters första luciatåg :) Emma var tärna, så underbart söt! Hon var med i tåget och sjöng ända tills hon upptäckte att familjen var där, då kastade hon i väg både glitter, ljus och rött band och började slita av sig lucialinnet. Hehe, första gången är speciell ;)  Kul att vi var i Villberga kyrka också, den kyrkan är så vacker!

Emma är den sittandes lilla tärnan bland alla tomtar!

Annars då, vad händer i Malins underbara liv. Många planer cirkulerar runt runt och hoppas de kan genomföras nästa år :) Ett svar får jag om exakt en vecka, efter ett speciellt litet möte! kan detta bli början på något stort. hihi Älskar Julhemlisar! Vi tar en sak i taget ;)

Jag har handlat klart i stort sett alla julklappar, bara två kvar att inhandla. Men de är ju Pontus julklappar så dem kan ju handla själv, altså är jag klar! Blir en underbar jul i år ute i Kulla med tjocka släkten!

Jag har ju åkt in och ut på akuten med buksmärtor nu under november månad. Läkarna misstänkte att de kunde vara blindtarmen, hittade inge fel, sen misstänkte de njurarna utan resultat. I fedags var jag inne på ultraljud utav gallblåsan, de hittade inga stenar, men däremot såg levern inte riktigt välmående ut. Så nu ska de utredas. Så sjukt att man kan få sådanna kramper i magen och må så illa och sen ser alla blodprover och andra prover bra ut. Vill vara frisk och supermorsan Malin igen! Idag trotsade jag allt vad utredningar hette och stack i väg på ett träningspass, jag kan inte sluta leva medan läkarna ställer en diagnos. De gick super bra och vi får väl se hur min kropp mår i morgon ;) Tack Karro för en kul kväll!

Emma går på jullov denna vecka, ska bli mys att ha henne hemma. Hoppas snön behagar dyka upp så vi kan åka lite pulka och busa i snön! Börjar sakna min hund så mycket, funderar på att ta hem honom i mellandagarna. Vi får se vad Maja tycker om de ;)

Anton fyller 5 månader nu i mellandagarna, gosse vad stor han börjar bli!

Emma var precis in en sväng och sa god natt, så här lät konversationen:
Emma- Mamma, mamma?
Jag- Ja Emma.
Emma- Emma sova.
Jag- Åh god natt Emma, Mamma älskar dig, sov så gott!
Emma- (Ställer sig på tå och ger mig en puss) älsk diii! Hejåååå!
Jag- (med tårar i ögonen) Vi ses i morgon hjärtat!

Så söt mitt lilla hjärta, nu ropar sonen efter mig. Matdags, men ska försöka hålla bloggen rullande nu! 

Glad Lucia på er! 


1 kommentar: